Monday, August 31, 2009

Happy Monday!

Tor har haft sin nya pjamas på sig inatt, som han fick av M i lördags =)


Godmorgan alla glada!



Det är sista dagen i augusti idag...betyder det att det definitivt är höst imorgon?
Jag är iaf förberedd på hösten, med massor av ljus i min "ljuslåda", och jag har faktiskt tändt några just nu...det käns lite kyligt såhär på morgonkvisten fast att solen lyser utanför fönstret.

Jag har tänkt på en sak. Tor tycker ju mycket om att titta på Tv...den har fina färger som rör sig och "blinkar"...och ibland sätter jag på barntv, för där är det ju färgglatt om något...
Men så märker jag att några av de barnprogram som visas är ju helt konstiga...

Exempelvis en dag så gick ett tecknat program på barntv, och allt som skämten och hela programet gick ut på var att figurerna rapade, och pruttade HELA tiden...
Så undrar man varför barn nu för tiden tror att det är okej att rapa och prutta mitt ute bland folk på de mest olämpliga ställen, och dessutom tycka att det är helt fantastiskt roligt...

Jag förstår ju att Tor fortfarande inte fattar vad de menar, men jag är ändå lite uppmärksam på vad som faktiskt visas, och det tror jag är bra att redan vara, och jag kommer bli ännumer uppmärksam ju äldre han blir.
Ne, jag har helt klart förstått att det finns mer och mindre lämpliga barnprogram att låta sina barn titta på...
Så alla föräldrar där ute; sätt inte barnen framför barntv och ta för givet att alla program är pedagogiska och bra för barnen bara för att de visas på barntv, utan se till att dina barn får se på sådana program som du kan stå för att de får se på...

Ne, nu ska vi göra oss iordning lite. Vi är bjudna till Jessica och Elliot på fika kl.11.00, det ska bli helmys...och en härlig prommis får vi oss dessutom...

Njut av detta årets sista augustidag!
Happy Monday!

2 comments:

Anonymous said...

Ja vissa program borde inte få visas för barn

Linda said...

Ja, som förälder får man ta sitt ansvar även i medians värld =)...