Monday, August 3, 2009

Verkligt besviken

Idag så har de stängt ner mammabloggarna.se, (tills vidare), på grund av förtal/ trakasserier och hot.
Ni kan läsa mer på www.mammabloggarna.se.

Jag är verkligt besviken då jag tyckte jättemyckt om siten, men mest av allt på att det finns folk,...ja, jag kallar de folk, där ute som bara vill förstöra för andra.

I min värld är en människa som kan önska lycka och framgång till andra medmänniskor, (kända som okända), själv en lycklig männsika.
Men tyvärr så finns också de som mår väldigt dåligt, och är missnöjda och besvikna i sig själva och med sina liv...oftast är det en sådan personern som av någon anledning bara måste vräka ur sig elaka och ibland hotfulla komentarer till andra.

Antagligen handlar det om avundsjuka, men hur mycket energi är dessa folk egentligen beredda att lägga på att försöka trycka ner andra människor?...De mår ju knappast bättre av det, kan jag aldrig tro!

En del påstår att det är skillnad på internet och verklighet, men jag anser att i dagens samhälle så ÄR internet verkligehet, för det används världen över, av de flesta av världens befolkning, varje dag.
Det är inte okej med nätmobbning heller!

Ordspråket, "Behandla andra som du själv vill bli behandlad", borde ha lika stor betydelse i den elektroniska värd, som i den vi lever i...
Men de folk som inte lever efter det ordspråket på internet, gör det säkerligen inte heller i sina liv...

Jag säger inte att man måste komma överens med alla man träffar genom livet, men alla förtjänar att mötas med respekt och hyfs, och kan man inte vara vänlig, så bör man hålla sig borta från den personen man har så svårt för, eller bloggen, eller vad det nu handlar om...

Jag är arg, ledsen, besviken och rent ut sagt förbannad...

...och till de som har blivit drabbade vill jag bara säga; Ta ingen skit!

Tråkigt att detta blev ett långt inlägg i förargelse, men detta är min dagbok, och här skriver jag av mig om det som berör mig...

3 comments:

Sofia said...

Du har så rätt!
Det är tråkigt att de människorna som är så missnöjda med sig själva måste låta det gå ut över andra.
Vart finns respekten?!
Och har man tagit sig förbi tonåren kanske det är dax att växa upp...

Kram Sofia :)

Linda said...

Absolut, är det något som jag ogillar, så är det mobbning och förtryck bland vuxna människor...

Sofia said...

Ja-a. Jag har "viss" förståelse när det gäller barn, men det finns ju oxå en anledning till varför vi är barn och VUXNA.
Tyvärr är det väl bara att skaka på huvudet och gå vidare. Dumma folk lär det väl alltid finnas gott om. Det är dom det är synd om i slutändan.

Kram på dig!