Wednesday, August 19, 2009

Hemligheter bakom vissa låtar






Jag har kommit på vad det är som gör att vissa låtar aldrig slutar vara bra, i ens eget tycke åtminstone.

Många låtar förknippar man ju med något, (minne som känsla), och när en låt är bra, så har jag kommit på att jag ofta har något härligt tillfälle, eller någon person som jag alltid minns tillbaka till ;-)...och bara för ett ögonblick så tillåts man att befinna sig just där i det speciella tillfället/ hos den speciella personen, igen...ingen annan vet ju, ellerhur...

Ännu bättre blir låten om minnet är en busig hemlighet...;-)

Som tex Beyonce med Irreplacable är en sådan låt för mig...texten har ablolut inget med minnet att göra...Men minnet är absolut värdt att alltid minnas ;-)
Säkert alla har iaf 1 sån låt, med tillhörande hemlighet/ minne...eller?

2 comments:

Fröken jag said...

He he, alla dessa minnen ska vi prata om i Örebro... ;) Kram.

Linda said...

Japp, det ska vi...Åh, jag längtar så!