Monday, August 31, 2009

Fikadate på Lindåsen

Vi har varit på fika hos Jessica och Elliot.
Det var lite "tapas plock" till att börja med, med olika olivröror osv, mmm jag älskar ju sånt ;-)...
Sedan var det chokladkakor, prinsesstårta och gott kaffe...Vilket hejdundrans kalas vi vart bjudna på en måndag..., och vi ställde gärna upp på uppdraget att hjälpa till att äta upp dessa delikatesser ;-)...
Så pratade vi såklart massa mamatalk och girlstalk...absolut en trevlig fikadate i gott sällskap.
Tor var så trött att han somnade i min famn i slutet, (det är mycket ovanligt nu för tiden), och när vi gick hem somnade han snart om efter jag hade lagt ner honom i vagnen, så han som en stock, och sover fortfarande...man blir trött av att provköra kompisens gåstol, provleka kompisens babygym, och bara prata med sina bebisvänner...gärna lite högre så man hörs ;-)...
Jag glädjer mig så att Tor redan nu har jämnåriga kompisar, och hoppas att de ska växa upp som vänner =)...
Jessica och Elliot
Ida och Wallentin

Jag och en sovandes Tor på vägen hem.

Nu ska jag byta om till lite mysiskläder, göra en kyckling, pastasallad till kvällens middag och bara softa en liten stund, (om det hins med innan min älskade son vaknar ;-)
Önskar er en härlig dag!

No comments: