Thursday, August 27, 2009

Så trött...


Tor på väg in till stan med M igår för att köpa "onsdagsmys", som M uttryckte det =)
Hejsan!
Hoppas att ni har en bra dag =). Vi har inte kommit långt med dagen hittills...vi har inte ens varit ute på prommis ännu...men det käns inte så lockande då det blåser så väldigt...och jag är så trött.
Jag har börjar tröttna på nattrutinerna här hemma...
Tor vaknar bara en gång per natt oftast, då vill han ha mat. Man kan verkligen säga att vi har varit bortskämna just vad gäller nattrutinerna med Tor.

Men den sista månaden har jag känt att det börjar bli riktigt jobbigt...

Jag tror inte att det är just nattmatningen som är problemet egentligen, utan mer att Tor vägrar äta om det inte är jag som matar...inte ens M kan mata längre, och det gör att jag känner mig ganska låst, och jag blir rätt less på att alltid behöva ta matningen.
Jag får också kämpa med att mata honom ibland...
Men det är ju lättare att bli mer less när man väcks på natten och förstår att det är matdags...då är man ju liksom tröttare än på dagarna.

Efter 6 månader skulle det liksom vara skönt med en hel natts sömn...det vore som en dröm!

Jag kan säkert säga att jag har inte sovit en hel natt sedan Tor kom...det börjar kännas, och när man inte ens ska få lite avlastning på dagarna heller...

Nu ska jag iaf fixa lite här hemma...

6 comments:

Anonymous said...

Jag vet hur du känner dig, men prova å låt tor sovahos din mamma eller hos markus mamma en natt bara för att få sova. Man måste göra så ibland!!

Linda said...

Mmm, det vore skönt att bara kunna sova utan avbrott en natt.
Kanske skulle prova någon natt en helg, och hoppas att det funkar...vad som "keeps me going" just nu, är tanken på den väntar hotellnatt som i september =)...

Tina said...

Ja just precis, skulle säga det att du kommer få en natt i Jönköping iaf! Den ser jag oxå verkligen fram emot! Fast jag har fått sova några nätter ostört. Men man är ganska sliten nu ändå. Tänk om vi går o lägger oss allihopa efter middagen?? nä...det kan vi ju inte göra...hihi

Linda said...

Haha, nej, vi ska ju vara yummy mummys ute på stan den kvällen...sen få vi sova...vinet kommer gör gott ;-)

Anonymous said...

:) vet hur de e Mira sov inte förr än hon va ett typ, ett tips låt honom sova i ett annat rum. ha de gott kram Frida

Linda said...

Tack för tipsen =). Jag skulle gärna lägga honom i ett annat rum...om vi bara hede ett ;-)...Nån gång så slutar det väl med nattmatningar, men tills dess får jag stå ut...det ska nog gå bra =)...