Tuesday, August 11, 2009

Mysigaste dagen!...

Vi har haft den mysigaste dagen hos pappa och Anne-Li.
Vi har fikat goda muffins som jag hade med mig, medags vi väntade på att regnet skulle lätta, så vi kunde åka ut på sjön...pappa skulle flytta båten då han har fått ny båtplats.
När vi kom till Marinan, (och solen kom fram), stannade vi en liten stund i väntan på att Anne-Li skulle komma och hämta oss...så tog vi en glass innan vi åkte hem till pappa igen för att grilla...då var vi alla hungriga ;-)...

Väl hemma hos pappa igen så hade mina "systrar" kommit hem och vi alla åt trevlig grillmiddag tillsammans...vad som gjorde eftermiddagen/ kvällen ännu bättre var ju att solen faktiskt tittade fram =)...
Tor fick ett överkast att ligga och leka på...
...där han och Burton sedan bestämde sig för att ta en liten powernap

Morris ligger helt utslagen och avslappnad på soffans armstöd...*skön stil*
Pappa i sin nya båt
Jag och Tor i pappas fina, (tuffa), båt...

Min fina M...
Vi tog vägen förbi Läckö slott...visst är det fint när man ser det "utifrån" sjön...
Jag och Tor busade när vi kom fram till Marinan

Pappa bjöd på glass
Vad har man en morfar till om inte för att busa och leka med...
Tor skaffar sig nya vänner vart han än kommer =)...Här leker han med sötaste Julia, min "syster"...
Trevlig grillmiddag...och alla samlade...


Tack för mysigaste dagen! Vi har haft jättetrevligt!
Vi ses på frdag igen...
(då blir det båttur i vänerns skärgård om vädret tillåter..., och min farbror som kommer till stan förljer förmodligen med...honom har jag inte träffat på typ 2 år...så det kan ju bli kul...=)













4 comments:

VBF said...

Jättefina bilder. Det gör mig varm i hjärtat att veta att ni haft en fin dag. Duktige Burton som "vaktar". KramJ

Linda said...

Burton är lika snäll som alltid...till och med när Tor tar tag i pälsen så säger eller gör han inget...
Ja, vi hade en helFAB dag...jättemysig!

Fröken jag said...

Vilken härlig dag ni haft! Visst är det skönt att vara ute till havs? Kram!

Linda said...

Ja, det är så mysigt att åka båt och utnyttja sjön och havet så mycket som går på sommaren...Jag är ett stort fan av vatten ;-)