Tuesday, December 30, 2008

Resumé av 2008

När jag var hemma hos mamma tidigare idag sa jag till henne hur synd det är att jag inte har börjat blogga tidigare, för det har ju faktiskt hänt mycket detta året.
Det är lite tråkigt att jag inte har så mycket bilder från tiden innan jag började blogga, men jag har gjort mitt bästa för att ändå få ihop en liten resumé av året som har passerat.

Året satte igång med omtapetsering och massa shopping då jag och M äntligen skulle flytta ihop. Vi lade ner mycket tid och pengar på att få vårat hem precis så som vi ville ha det.
I februari vad det färdigt och vi kunde börja våran vardag tillsammans...
16 februari flyttade jag och M in i våran lägenhet...
Vintern var snart över och jag och M bestämde att i hemlighet förlova oss, vilket skedde 1 maj på våran veranda...


Jag och M förlovade oss 1:a Maj...
Våren var också snabbt förbi och plötsligt var det Linus (lillebrors) tur att ta studenten. Detta firades givetvis med pompa och ståt bland nära och kära...
Linus tog studenten 13:e Juni...
Så gick det inte många dagar innan jag och M fick beskedet att ett mirakel växte i min mage, och att vårat liv var på väg att förändras...
Kl; 04.50 den 23:e Juni plussde jag på graviditetstestet...en dag fylld med tankar...
Så förflöt ytterligare några veckor och bara jag, M och blivande mormor, visste vad som höll på att hända tills slutet på Juli då vi berättade för övrig familj och snart var nyheten ute i släkten.
Jag jobbade hela sommare utan problem och njöt av de dager jag var ledig, då jag och M åkte ut på ön som ägs av hans familj...
Så kom Augusti och det var dax att inleda sista terminen på min undersköterske-utbildning, och det kändes lite tungt ibörjan måste jag erkänna, då jag visste att jag hade mycket plugg, en växande mage och arbete på fritiden framför mig...
I september, (efter Ultraljudet den 23:e Spetember), kom jag på att jag ville dela med mig av mina upplevelser som gravid och vad kunde vara bättre än att börja blogga?, vilket jag började göra 26:e September...
Jag älskar att blogga...
19:e September började skolan igen...och det kändes som jag hade en lååång höst framför mig...
Så fick jag också för mig att börja med smyckestillverkning, så det då gjorde jag det...

Under tiden som magen växte under hösten har jag och M förbrett inför bebisens ankomst både mentalt och praktiskt.
Mycket skall införskaffas när 1:a bebisen är på gång, så barnvagn, spjälsäng, blöjor, leksaker, kläder och andra babyförberedelser har prytt våran höst...

Barnvagnen införskaffades 5:e Oktober...
Så var hösten snart slut trots mina misstankar om en lånsam höst, och plötsligt satt jag där i gemenskap med klass och lärare och åt middag på våran avslutning den 19:e December...

19:e December hade vi klassavslutning och vi kan väl säga att det var som en 2:a student...
Så kom julafton, då jag och M fick allt vi kunde önska oss, och vi kände oss rejält bortskämda den dagen.
Det var dessutom första julafton som jag firade med Ms familj och egentligen M också, eftersom förra julen kom jag till honom senare på kvällen.


Sådär ja!, det var det gångna året i korthet. Nästa år kanske jag har lite mer egna bilder att göra en resumé av...
Nu är jag redo att hälsa det nya året välkommet, och allt som hör det till. Det är ju ingen hemlighet att mitt livs största händelse står runt knuten, och jag längtar så att få lära känna den lilla skatten som vi väntar så på.
Det kommer att bli ett bra år, det känner jag på mig =)...














No comments: