Thursday, December 11, 2008

Hej mitt vinterland...

Utsikten från våran altan...
Nog för det kom mycket snö igår, men inatt har det kommit ännu mer *mysigt*

Godmorgon!

Precis som igår så är jag ledig idag har tagit sovmorgon. Vaknarde 8.15 och har legat och läst sedan dess.
Jag mår illa när jag ligger ner, men tydligen har det att göra med att barnet trycker mot stora pulsådern i liggande ställning så det är helt normalt.

Jag drömde om barnet inatt...igen. Det blit allt oftare att jag drömmer om förlossningen, barnet och oss som familj. Även M drömer en del om allt detta.
Det tyder nog på att vi mentalt börjar förbereda oss mer och mer, och för oss båda är ju bebisen redan en del av våran vardag som vi inte kan bortse ifrån. Vi har ju kommit långt i våra förberedelser, (med sängen som står i sovrummet och garderoben med bebiskläder, blöjor mm som är i ordning), och sparkarna och magen finns ju där och påminner oss hela tiden =)
Härligt!

Nu ska jag äta lite frukost och sedan ta mig en promenad innan jag gör mig iordning för dagen.

No comments: