Tuesday, December 15, 2009

Själva hemma ikväll

Det snöar verkligen jättemycket ute så alla som är ute på vägarna idag måste vara försiktiga, men jag och Tor som bara är hemma, sitter med tändna ljus och tittar ut genom fönstret och bara njuter ;-).

Tor leker vilt här hemma och kör runt på sin gris i gå-vanen, dansar till babblarna och leker med allt han kan hitta som låter... Vi har mysigt men jag längtar tills M kommer hem...han kommer bara hem en snabbis idag innan han åker iväg och jobbar igen ikväll, även igår var jag och Tor själva eftersom M jobbar.
Det går bra, men det är ju såklart lite jobbig eftersom Tor ju inte somnar så tidigt heller så får man ensam dras med en trött och lite gnällig kille i många timmar...särskillt med tanke på att jag ju har haft honom hela dagen också..det kan bli lite påfrestande men allt går och vi ska väl klara oss igenom även denna kvällen...Igår fick jag iaf några timmar ledigt på eftermiddagen när jag tränade och Tors farmor lyckligtvis kunde vara lite barnvakt.


Stackars grisen får krocka med det mesta här hemma ;-)



2 comments:

ida said...

Haha va söt han är,klart att lille grisen ska få åka med!! Ses i plurret sen då,ska bli gött å bada när det är så kallt ute idag!!

Linda said...

Absolut, alltid mysigt att bada med de små =)...vi ses imorgon på ÖF =)