Monday, December 21, 2009

En tur till affären

Jag och Tor var snabba idag med att ge oss av in till stan för att handla lite så vi klarar oss över helgdagarna som kommer. Helt otroligt vad mycket människor som faktiskt är ute nu och förbereder/ köper det sista.
Det ver mycket människor i affären redan när vi kom...men ännu fler när vi gick en halvtimme senare...inte konstigt att många blir stressade över denna högtid.

Jag är i alla fall en riktigt happy mama idag, då jag har fixat mig sommarjobb =D. Det kändes lyxigt att få välja och vraka på hur många veckor, hur många procent och på vilken avdelning jag ville vara. Så nu har jag det ordnat för mig och det käns tryggt och bra =)...



Det gjorde ont i mitt mammahjärta när jag var tvungen att väcka Tor för att gå in i affären då tröttis som han var, hade hunnit somna på vägen till stan. Han var dock gladis och charmör i affären och somnade åter på hemvägen, så nu har jag bara lyft in honom till sin säng och försökt att lätta på hans ytterkläder så bra som det bara går.

1 comment:

Dorothea - Tvillingmamma & Gravid said...

Hallå. Tusen tack för din fina kommentar.
Är så kul att komma in och läsa såna fina ord =)

Ja det blir nog fullt upp här hemma snart när "mini" tittar ut - om det inte nu redan är det, haha.
Inte många lugna stunder här hemma heller.

Hoppas du får en toppen start på nya veckan nu iaf. Kram på dig