Tuesday, December 22, 2009

Dán, före dán, före dopparedán...=)

Tjohoo, nu är det verkligen inte långt kvar och mys-stämmningen är på topp med snö, kallt utomhus och ljus och julpyntat innomhus. Jag älskar julen!...precis som jag älskar att fylla år. Jag har tydligen inte vuxit ifrån dessa känslor ännu...

Tor har två nya favoritsysselsättningar, och båda tyder väldigt på att han har börjat få förstånd, (det brukar ju komma vid tio månaders- 1 års ålder).
Lära-gå-vagnen är ju absolut en syssla som tydligen kan pågå i evigheter. Nu när Tor kan vända själv med vagnen så går han fram och tillbaka genom vardagsrummet och hallen...och eftersom han har förstått att julgranen är aj,aj, så svänger han smidigt runt den =)...Men själva vändningen verkar ju vara det bästa att få visa att man kan...
Den andra favoritsysslan kallar vi för "Tack,tack"...han har kommit på att man inte bara kan ta saker från andra människor, utan även ge...och snabbt ska det gå...Vi hinner knappt ge tillbaka innan han ska lämna den till oss igen. Även till andra barn har jag märkt att han gärna delar med sig av exempelvis nappen...men leksaker är lite svårare att lämna från sig tydligen ;-)...

Ne, nu ska jag gå och skölja ur inpackningen och sedan ska jag och Tor slå oss ner vid frukostbordet...
Ha en FAB dag kära Du!

No comments: