Friday, January 23, 2009

Skräcksenarie...

Jag stod just och tänkte på om jag ska våga mig ut på en promenad när det är så supersnöigt och, det faller stora tunga flingor nonstop från himlen...

Då fick jag en bild framför mig hur jag lyckas vagga fram tills jag kommer en bra bit hemmifrån...där halkar jag till och blir liggandes vid vägkanten och ser ut som en Roadkilled elefant medans snöflingorna sakta singlar ner och täcker mig i min svarta kappa...
Slutsats...Antingen stannar jag hemma idag och städar och förbereder inför kvällen, eller så tar jag mig en kort promenad lite längre fram på dagen...kanske lyckas jag få med mig min lillebror som stöd...

Föresten om ni undrar varför jag ska grejsa inför kvällen är det för att jag och M har bjudit hem Johan och Fia, Niklas och Julia på middag.
Det blir taco-buffé, vilket ju faktiskt är enkelt att bjuda på när vi är så många.

Nu ska se lite på TV...

No comments: