Thursday, January 22, 2009

35 veckor gången

Magen idag:
35+0...alltså går jag in i vecka 36 imorgon...


Det är en livlig inneboende jag har i min mage...snacka om att pyamasen som jag hittade på Kappahl för ett tag sedan skulle passat..."I dont sleep, nobody sleeps"...(jag köpte den dock inte, då den var i storlek 44...alltså för prematur-bebisar).
Iaf var det den lilla skatten i magen som gjorde mammas natt lååång av vakenhet, och även nu under hela dagen hittills har den varit igång...jag känner ju fosterrörelser var dag iaf, vilken jag ju ska...
I natt låg jag och smekte på magen för att försöka få bebis att lugna sig lite, det var häftigt för jag kände tydligt hur ett knä plötsligt dök upp i min hand, en rumpa som sökte sig dit jag flyttade min hand och små händer som spjärnade ut i vänster sida i magen, jag kunde nästan fånga de små kroppsdelarna, bebis måste verkligen ligga riktigt ytligt, för det är inte många, (om en någon), cm mellan min hand och bebis...det är en härlig känsla...


No comments: