Wednesday, January 28, 2009

Jaha, det där gick ju bra...

Jaha, då var jag äntligen hemma igen.
När jag kom till labbet, (där de förövrigt har dropp-in), så visade det sig att all lab-personal var på möte och skulle vara tillbaka om 50 min.
Jag sa att då återkommer jag imorgon, men på vägen till bilen ångrade jag mig och tänkte att jag åker och kikar på Netto lite för att fördriva tiden...och där hittade jag Coca-Cola och Lakrisal *lyckans ost*, tänkte jag...

Men när jag kom ut till bilen kom jag på att ett av alla dessa blodprover som ska tas är ju vanligt blodsocker...och då kanske jag ska undvika att knöka mig full med sockrer precis innan...så där satt jag i bilen och läskades medans jag väntade på att klockan skulle bli 14.00...,hungrig var jag dessutom.
När jag väl kom in på Vårdcentralen igen och jag skulle anmäla mig så var kön inte lång, men de som stog i den var INTE snabba...*tröööögt*
Tillslut hade jag iaf anmält mig och fick snart komma in och ta dessa provet...*skönt*

När jag kom hem hade jag lovat M att ringa till vaktmästaren på sjukhuset ang några frågor om att hyra bilbarnstol.
Jag var så beredd på att presentera mig formellt, (sådär som man gör till främlingar), så när han svarade som om jag kände honom så svarade jag tillbaka på samma sätt...
-Ah, det är Börje...
-Ja, det vá Linda här...
-Jaha, vem då sa du?...
-Jaaa, Linda..., med frågor, eller jag menar att jag önskar få fråga lite grejer....
-Jaha...
...osv...
När jag hade lagt på hade jag glömt hälften av frågorna, men inte en chans att jag ringer tillbax efter den katastofen tänkte jag...M får fråga resten när han hämtar stolen...

Jaja, nu släpper jag det..."lunch" var det ja...

Läskande vyer i bilen...
Lunch idag...Kassler med ananas och ost i ugn och fetaris, med kantarellsås...


No comments: