Tuesday, January 27, 2009

35+5 idag och allt vad det innebär...

Magen idag...


Ja, nu var man inne på endast 20-talet dagar kvar.
Det är inte långt, med tanke på hur veckorna bara susar förbi i rast takt...*oh, spännande*

Jag känner mig väldigt konstig i kroppen idag.
Jag svettas som om jag hade feber (det har jag inte, har kollat), och jag mår illa...dessutom är det jobbigt att andast eftersom magen är så stor, och då och då drabbas jag av en plötslig, men snabbt avtagande, sammandragning...

Jag har iaf lyckats vika ihop nytvättat och lagt in i garderoben och jag har satt på en ny maskin tvätt, men mycket mer har jag inte åstadkommit idag hittills.
Tänkte dock att jag ska damma här hemma, och om jag orkar kanske jag tar damsugningen också, för att låta M vila från den idag...men jag får ju så ont då...så då får jag lägga mig och vila lite efteråt isf...haha

Nu påmins jag åter om mitt och mammas samtal häromdagen då jag förklarade för henne om; ...hur svettig och varm jag är jämt (vallningar)...
...hur ALLT tar sån evighets tid...
...hur jag behöver ta sats för att få på mig strumpor och skor...
...och om det inte lyckats efter 3 fösök måste jag vila lite...
...stövlar med dragkedja är inte att tala om, om inte M är hemma och hjälper mig...
...hur folk frågar om jag har sprungit när jag äntligen kommer fram och kan svara i telefon...
...hur irriterad jag blir av allt detta...
som en annan klimakteriekärring helt enkelt, och inte ens dom behöver väl hjälp på och av med skorna?...

Ja, ja det är jobbigt såhär i slutet, men det är ju faktiskt slutet och jag låter inte dessa problem dra ner mitt humör utan försöker se det med glimten i ögat, och tanken på att det som komma skall är värt varenda sekund av det jobbiga =).

Har ni en bra dag hittills?

No comments: