Monday, January 19, 2009

Hemma med moderskänslor!

Hemma igen!
Jag ska skala potatis så att den bara är att sätta på innna M kommer. M blev nämligen kvar i stan för att hjälpa en kompis med sin bil...jag passade på att åka och fylla på olja.

Hur som helst så var allt som vanligt bra med mig och bebisen. BM kände (tryckte) på min mage för att känna hur bebisen ligger och precis som jag trott ligger den med huvudet neråt och med ben och armar så den sparkar mig på vänster sida i magen.
BM kände så tydligt vart huvudet låg, så jag och M fick också känna *fantastiskt* =)

F-utbildningen var också intressant då vi fick lite tips om vad som är normala känslor innan och efter barnets ankomst. Denna gången var sista gången vi träffades i våran grupp innan barnen är födda. Nästa gång vi ses, (förmodligen 15 april), har vi nog alla mycket att berätta och alla kommer nog villja visa upp sina skatter ;-)

Efter en sådan här eftermiddag är det inte konstigt att allt man tänker på är bebisen och längtan efter det lilla livet. Moderskänslor all over me!

No comments: