Thursday, August 5, 2010

Vår torsdag...

Vi har haft en mysig Torsdag...om än något regning ;-).
Vi har varit på regning prommis i förmiddags, och efter lite fix och don, (och Tors nap), här hemma, så åkte vi in till stan där vi hade bestämt date med Particia och lille Jamie!

Vi åt en mysig lunch och tog sedan ett varv på stan, där vi fick lite shoppat ;-)
Jag tänker på att höstterminen på dagis start närmar sig och lite småsaker behöver inskaffas =)

När vi var klara på stan och hade sagt hejdå till våra kära vänner bestämde vi oss att åka till min mamma, ist för hem.
Mormor och morfar är där nu, och eftersom vi hellre spenderade en, (vad som verkade, och skulle bli en regning), eftermiddag i deras sällskap, än ensamma och instängda här hemma så var vi mycket välkommna när vi kom =)

Tor höll full rulle hela tiden vi var hos mamma, och på väg till bilen föll han framlänges och skadade sig i pannan, (tur att det inte var tänder och näsa som tog smällen), och fick en ganska så stor bula. Han verkade dock inte särskillt brydd när vi väl hade fått tröstat honom och chocken hade lagt sig, men jag ska hålla lite koll, och om han är orolig i natt, kan jag ju tänka att det kanske är huvudvärk...


Trött kille i förmiddags tittar på Emil, medans jag fönar och plattar håret ;-).
Strax efter ville han gå upp till sitt rum och lägga sig, och somnade nästan direkt.
Det är skoj att tvätta sig...
...OCH handfatet hos mormor
Nya skor och jacka inför höstterminen på dagis

Nu har jag just suttit och skrivit i nytt schema för Tors hösttermin på dagis...
När man har ett arbetsschema på 14 veckor, där inte en vecka är lik någon annan, (typ), och dessutom 2 spinningpass i veckan, (som jag kommer ha under hösten), så är det ett litet pilljobb...men nu är det klart, och det är skönt!
Ha en fortsatt skön kväll!
PoK/ Trasdockan

3 comments:

patricia said...

Tack själv för en jättetrevlig dag på stan! Hoppas vi kan göra om det snart igen! Och Tor kommer va SKITSNYGG i skorna och jackan!

Linda said...

Hihi, ja, jackan passade honom superbra ;-) Hoppas att skärpet till Elina passade också...och DU kommer vara SKITSNYGG i din 80-tals-outfit =) Kram!

patricia said...

Ja det kan jag tänka mig. Jodå den passade kanon! Skitsnygg på och smidig att man kan förstora den med tiden.

Ja hoppas verkligen att min outfit blir snygg på mig =) hihihi och 80-tal. Vilken tur jag hade som fick hjälp av dig att hitta något! Tack!