Monday, August 16, 2010

Käns lite tungt idag

Det kändes tungt att ta sig runt 4 km på morgonens löprunda. Men jag kom runt och sprang hela tiden, så det gav lite motivation iaf.
Det är ju dagar som dessa som man absolut måste ta tag i sig själv och träna även om motivationen brister.
Skönt att jag har gjort det iaf...dessutom fick jag till lite coreträning på bollen efter löprundan.

...Jag vat iaf anledningen...jag känner mig lite stressad och irriterad just nu då jag och 1 annan tjej på jobbet, (vi som är anställda på extratjänsten), ska få nytt schema, fick vi reda på för 1,5 vecka sedan. Schemat ska börja gälla på måndag, och vi har inte fått det ännu!...=/
Definitivt ett stressmoment för mig som behöver veta vilka tider Tor ska gå på dagis nästa vecka, och dessutom har jag en resa som jag behöver veta hur jag ska jobba så jag kan byta bort arbetspass eller ansöka om semester för, (vilket väl antagligen ändå är för sent nu)...
Så hoppas jag också att de nya tiderna inte ska krocka för mycket med mina spinningpass som jag ska ha i höst på Korpen...
Man planerar och anpassar mycket utefter ett arbetsschema...så när jag fick reda på att vi skulle få nytt schema så raserade min värld för ett litet tag...och jag som är en sån planeringsmänniska som älskar framförhållning...Jag blev arg och besviken...trodde att man som anställd hade rätt att få veta sådant tidigare...
STRESS!!!, säger jag bara! Nu hoppas jag att det ligger ett schema i grupprummet när jag kommer till jobbet i eftermiddag.

Nu ska jag fortsätta att fixa mig iordning...det blir en sväng till Lidens innan jobbet idag.

2 comments:

Anonymous said...

om tiderna enligt ditt schema ska ändrats ska du ha fått de förändringarna två eller tre veckor innan de träder i kraft om jag inte har fel

Linda said...

Ja, jag trodde också att sådana ändringar skulle vara ute till den berörda tidigare. Visst är det semestertider...men som anställd måste man väl ha rätt till sådan info tidigare isf? Tack för komentaren!