Friday, August 13, 2010

Ett smultronställe...

Ett smultronställe väcker så mycket...Minnen, trygghet, känslor, och viljan att skapa nytt, nya minnen, känna och sprida mera trygghet, och mera, starkare känslor...

När jag är här, på mitt smultronställe, i min bubbla, så vill jag så gärna ta in allt, och inte minsta lilla detalj vill jag släppa, på grund av rädslan att glömma.
Som om jag vill andas in ALLT...och aldrlig andas ut...jag vill bara stanna tiden...
Be människorna i min omgivning att sluta gå, för jag vill minnas när du tog just detta steget...
Det är nästan så all tid här går åt till att koncentrera sig på att inte missa, inte glömma...
Att minnas in i det oändliga...

Nu har Tor just somnat efter en sväng ner till stranden och bryggan. Han ska få sova en stund, M läser en bok och dricker en kall öl, och jag sitter på trappen till friggeboden utan byxor, (det blev för varmt med dem på), och solgassar.
Vi ska senare åka en sväng in till Kunshamn för att handla lite smått och gott inför kvällens middag...
Men först nu ska jag bara fortsätta att känna trygghet, starka känslor och skapa flera minnen...

Life IS FABulous!

Ad perpetuum...
(I det oändliga)

No comments: