Sunday, August 22, 2010

Härliga söndag!

Jag startade såklart denna söndag med en löprunda.
4,8 km på 28 min,15 sek, inte illa för att vara första gången jag ger mig på att springa den långa rundan...och jag sprang HELA tiden så inga gåpauser ;-), men jag fick tänka på att hålla jämt tempo, jag vill nämligen gärna öka tempot när jag springer, vilket tar mycket energi, och dessutom har jag kommit på att det kanske är därför jag lätt får håll...
Jag känner mig väldigt stolt efter morgonen faktiskt!

Jag, M och Tor har just åkt runt i bilen, för eftersom jag och M har våra speciella rundor som vi springer så ville vi veta mer exakt hur långa de faktiskt är...för tidigare har vi bara uppskattat till 2,5km, 4km, och 5,km...
2,5an visade sig att vi har uppskattat rätt på pricken, "4an", var snarare 3,6km, och "5an" var snarare 4,8km, så det är kul att veta i fortsättningen =).

Jag ska jobba ikväll, och som vanligt börjar jag 15.00, men innan dess hinner vi med minigolf på campingen med grannarna, och lite lunch ;-)...
Det är och blir en härlig söndag!
Ha det gott!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

farmor said...

ni är så härliga.Tur att ni så vältränade när vi åker för då behöver inte jag bära väskor eller något.Du har en son som kan plocka kantareller nu.Blä sa han åt de sorter vi inte kunde plocka,han slet och plockade i går när vi var i skogen.Han skulle bära korgen vi plocka i,men då såg han inget och snupplade över grenar.Roligaste att han pusta och klev upp igen och jag fick bära korgen.En envis liten grabb.

Linda said...

Hehe, ja Marcus sa att han hade hjälpt dig att plocka kantareller, och sedan somnat som en stock på soffan =)...Jojo, jag har en mycket duktig son =D