Thursday, October 21, 2010

Godmorgon Torsdag! Lite tankar kring mitt nya jobb...

Åh vad skönt och lyxigt med sovmorgon. Jag gick upp först 07.45, och då hörde jag att Tor vaknade och pratade där uppe =)...

Idag ska jag och Tor bara njuta av fömiddagen innan jag lämnar honom på dagis för att sedan åka hem och baka någonting inför min sista dag på jobbet imorgon...
Jag ska ta det lugnt idag.
Det käns i övrigt bra att jag jobbar min sista vardagkväll ikväll, för imorgon gör jag dag.
Många frågar om det inte ska bli tråkigt för min familj att jag i fortsättningen bara jobbar hela helgen, varje helg.
Men jag ska säga att varken jag eller M tycker att det ska bli särskilt "jobbigt"...Något som däremot har varit jobbigt är att vi knappt har haft någon kväll gemensamt hemma, eftersom jag har jobbat så många kvällar de senaste halvåret, och ändå jobbar varannan helg...och har jag inte jobbat helg/kväll så har antingen jag eller M varit iväg på annat, och dessutom har jag inte haft en schemavecka lik den andra, så det ska bli skönt för min familj att få lite rutin nu =)...och Tor ska få fasta tider på dagis, 15 timmar i veckan =)...

Nu önskar jag Dig en härlig hösttorsdag!
Have FAB!
PoK/ Trasdockan

No comments: