Wednesday, March 5, 2014

Your body is your canvas

Godmorgon bloggisar.
Har ni någonsin hört uttrycket "Your body is your canvas"?

För mig betyder det att man låter sin kropp tala om en del om av vem man är som person.

Man ska visserligen aldrig dömma en människa utifrån utseende, men let's face it, vi alla skapar våra förutfattade meningar vid första anblicken.

Jag själv ser mig som en stark och självständig kvinna, en kvinna som vet vad jag vill och som inte låter någon eller något stå i vägen för mina drömmar och mål.
En målmedveten kvinna, med självdisciplin, när jag som mest behöver det och vill ha något.
En kvinna som står för mitt ord och jobbar hårt för att utvecklas.
En kvinna som inte är rädd för förändringar och att erkänna och villigt arbeta för mina brister, men heller inte är rädd för att framhäva mina styrkor.

Jag skrev en gång för några veckor sedan om att, om ni kunde se bilder på hur jag mentalt har utvecklats under denna resan, så skulle ni de större skillnad än vad jag med min fysik kan visa.
Det stämmer, enligt mig, din kropp och fysik är bara en liten bit av vem du är som person, men låt den göra dig rättvisa, låt den representera en liten del av vem du är!



Jag måste också bara tillägga och tacka för att mitt stöd från personer utifrån gör mig så glad och stark just nu!
Mina bästa vänner är i förberedelser och planering inför min tävlingshelg, de har lovat att komma och se mig på scen.
Min familjs stöttning är enorm just nu. Lite "whatever it takes-känsla" har jag med dem.
Tillochmed arbetskollegor har gått ihop ett gäng och ska komma och se mig på tävlingsdagen, (någon tillochmed har tagit semester för detta).
Ni förstår bloggisar, att jag har sedan länge planerat för denna dagen som en av de största dagarna i mitt liv hittills, och de som står mig nära och som känner mig uttrycker verkligen sin förståelse.
Jag är så oerhört tacksam och peppad av dessa människors stöd! <3 <3 <3

Ha nu en härlig onsdag!
PoK/ Trasdockan 


3 comments:

Whisper in the wind... said...

Håller med dig helt och hållet. Jag tror även att det är insidan som borde underhållas mer än utsidan då vi lever i ett stressigt samhälle med alldeles för lite tid för att stanna och tänka på vad man representerar och står för här i livet.
Men om du är hälften så fin på insidan som du är på utsidan så har du inget att oroa dig för!

Linda said...

Oj! Tack så väldigt mycket för dem orden!! :-)

Whisper in the wind said...

You're most welcome.