Monday, March 24, 2014

Ut med det gamla, in med det nya!

Oja! Jag har allt räknat ut det för mig!
Eftersom jag har många "strängar på min lyra" i vardagen, så är det lätt att jag  skjuter fram vissa saker, som jag känner kan vänta.
Jag måste helt enkelt prioritera!..., bland alla prioriteter ;-)

Så när det kommer till att sköta hemmet, mitt bland allt jobb, träning och ensamstående mammarollen, så prioriterar jag även bland hemsysslorna!
Tvätt, disk, dammsugningen, dammning och rena fräscha ytor är det jag hinner med... Men mer tidskrävande sysslor får vänta.

Nu när jag har semester denna veckan har jag tänkt att jag kan ägna min tid åt lite mer ingående hemsysslor. Dels för det behövs!, men också för att skildra tankarna! 

Idag är det Tors garderob som står på planeringen.
Det är bäst att passa på när han inte är hemma ;-)

Nu när våren är på gång väntas nya vårkläder, så jag kör en rensning av det gammla. 
3 kategorier;
Släng, lägga undan, och behåll i garderoben...

Ut med det gamla...

In med det nya...
(Hoppas bara de ska falla skatten i smaken, eftersom jag gjorde ett vågspel och köpte dem när han inte var med :-/ ;-)


2 comments:

Lena Askerlund said...

Såå snygga, de blir han säker glad för!

Linda said...

Ja det blir han högst troligt :-)