Sunday, March 23, 2014

Godmorgon Semester!

Godmorgon på Er bloggisar där ute!

Egentligen har jag varit vaken ett tag!
Gick ur sängen 06.50, satte på kaffet, tog min söndagsmorgon-vikt, och dessutom formfoton, (ifall coachen vill ha senare idag när vi har update).
Tog med kaffekoppen till sovrummet och har sedan dess legat och läst!



Det känns nästan overkligt att ha semester!
Den har varit så efterlängtad sista tiden att jag tillochmed har känt den där känslan av outhärdlighet! Främmande för mig, för jag trivs så oerhört bra på mitt jobb, och jag mår bra av att jobba...mycket!

Igår kändes dock riktigt segt att komma iväg till jobbet, jag var rädd att tiden skulle gå så långsamt, men faktiskt så gick det riktigt bra, och arbetsdagen var över snabbt, semestern var ett faktum!

Efter gårdagskvällens cardiopass på gymmet, så var det precis som att luften gick ur mig totalt!
Obehaglig känsla faktiskt!

Jag kom hem, duschade, tvingade i mig lite att äta innan jag la mig.
Nästan omedvetet sträckte jag mig efter "Me2youbjörnen" som jag fick av Danne här om veckan.
Kramade den hårt och började gråta!

Som om all stress släppte!, som om jag först nu kunde slappna av och veta att det är ok att inte behöva vara låtsas orka vara social och fokuserad på annat än det enda som faktiskt intresserar mig just nu!
Äntligen! En lättnad!
Jag förstod hur mycket konstlad energi jag verkligen behövt bygga upp inför de senaste veckornas arbetspass!
Nu äntligen kan jag släppa arbetet HELT, fram till tävlingen!

Nej, igårkväll kände jag inte riktigt igen mig själv, men antar att tårarna behövde komma ut, inte för att jag är ledsen!, snarare tvärtom. Det var tårar av lättnad och lycka!
...att jag har klarat denna resan! Jag har gjort den nu! Med planering och pusslande för att få ihop alla delar som krävs!
Jobbet har ju varit en stor del, tidskrävande och fokusmässigt! Så jag antar att den delen är ur resans väg, ger mig den tillfredställelse och lättnad jag känner nu denna morgon.

Shit! Ser nu at klockan redan är 08.48!
Bäst att fixa frulle ;-)...

Ha en FAB söndag bloggisar!
PoK/ Trasdockan

2 comments:

nettan said...

Du vet hoppas jag att vi hejar på dig ,även om vi inte kommer att vara där.Vi vet hur mycket tid du lagt ner och slit.Men du måste vara rädd om dig,för tor behöver sin mamma.Många kramar från oss och hoppas att du lyckas med vad du tänkt LYCKA TILL

Linda said...

Tack så jättemycket för de orden Nettan!
Ni behöver inte vara på plats för att jag ska veta att ni stöttar mig och hejjar på mig.
Jag VET hur mycket Ni ställer upp och har bra hand om Tor. Farmor och farfar betyder så oerhört mycket för honom, ni ska bara veta!...och för mig att veta vilket underbart nätverk min son har runt om sig.

Tack till Er!
Kram/ Linda