Monday, March 24, 2014

Nattsuddare!

Nattsuddare, dietspeedad, dum ovana, eller kalla det vad du vill!
Men vill få med en del av min resa som jag inte skrivit så mycket om, här på bloggen! Bara för att dokumentera det, kunna minnas även denna biten av dieten!



Vakna timmar om nätterna!
Jag vet att sömnen är så viktig!, och med tanke på att min kropp ändå svarat så bra på dieten ALL WAY THROUGH!, så har de väl kanske inte påverkat mig negativt vad jag kan märka iaf, som gott är!

Men jag kan undra hur många vakna nattimmar jag har haft sammanlagt under dieten?!
Hmm, det slår nästan aldrig fel!
Vaknar nästan varje natt, ca halv tre-tre nån gång däremellan! Kan inte somna om, på ibland upp till 2 timmar!

Tydligen är inatt inget undantag!

Tur att jag har en god arbetskamrat som hushållit mig med böcker under dieten!
Bara det ser jag som stöttning :-)

Ett sätt att få distans till mina vanligt kretsande tankar till tävlingen, mat, hunger eller vad det må vara!, så har böckerna jag läst under dieten, när tid funnits, varit ett sätt att fly från min till synes i jämnförelse, oklanderliga verklighet, in något annat för en stund!

Just nu läser jag Kristian Gidlunds bok, om hans cancer.
Han är död idag.
Hans bok får mig att uppskatta vad jag har, att jag är frisk, att min kropp orkar, och jag tänker att jag ska vara rädd om mig och mina nära och kära!
Får mig mig att inse, att inget är givet!

Tack till min kollega, Christin, som lånat ut denna, och dessförinnan Andreas Lundsteds bok om sitt liv som HIV-smittad.

Ska läsa några kapitel nu!
Jag har tid för det.
Jag har inte ställt väckarklockan imorgon.

Hoppas Ni bloggisar sover gott just nu iaf!
PoK/ Trasdockan 

No comments: