Wednesday, March 19, 2014

Brings tears to My Eyes!

Godmorgon bloggen!

Denna morgon vaknade jag och hade fått en så underbart fin och stark kommentar på min IG.
Diet och obalans i hormoner, eller vad det är, men jag fick verkligen tårar i ögonen när jag läste denna kommentar från en av de hårt kämpande tjejer som också ska stå på scen samtidigt som jag nästa helg!



Jag har följt några av tjejerna på IG och vilken motivation och stöttning de gett mig! Och jag hoppas att de har känt samma tillbaka från mig!

Vi ALLA som står på scen den 29/3 har gått igenom en lång resa, en svår resa, en rolig resa som utvecklat oss som människor. 
Vi vet så lite om varandras liv och förutsättningar. Men en sak har vi gemensamt.
En diciplin och vilja som kommer att få sin rättvisa skipad den sekund vi tar våra första steg ut på scen.

Vi som har barn, har dessutom just det gemensamt.
Många har frågat mig under min tävlingssatsning hur jag hinner med att vara mamma OCH göra en såhär stor satsning, ( för det kräver ju givetvis uppoffring, som ni bloggisar kanske har förstått), men jag tänker också att vi föräldrar som går igenom en sånhär satsning får också möjlighet att känna den kärlek, stöttning och motivation som våra barn ger. Jag har absolut bara sett min son som en stor stöttning.
Han har tillochmed fått mig till gymmet när jag själv inte känt för det.
Dessutom har jag ibland känt mig omotiverad, men då tänkt på vad jag vill bevisa för min son med denna resan. Nämligen att "Allt man vill, är möjligt, med hårt arbete och stor vilja"!

Kanske måste vi som föräldrar vara snäppet mer disciplinerade, lite med strukturerade, men så har vi också den största kärleken och stöttningen man kan önska i em sånhär satsning.

Det hoppas jag att alla tränande/ tävlande mammor och pappor där ute också känner!

Tor kanske inte ser det nu, men i framtiden kommer han att förstå det budskapet. 
Att man ska gå sin egen väg, och aldrig ge upp sina drömmar!

Jag hoppas att vara en lika stor motivation för min son, som mina föräldrar idag är för mig <3

Dessutom har jag turen att ha en oerhört stark stöttning och passning av fantastisk familj och vänner, och från personer i min övriga omgivning på gymmet, jobbet och 
IG! Tack till alla, även Er bloggisar som läser här!
För även om jag inte vet vilka ni alla är, så vet jag att ni finns <3

2 comments:

Lena Askerlund said...

Du kämpar på så bra, organiserar tillvaron, arbetar massor och hinner ändå med träning, din son. Ja, jag förstår inte riktigt hur du hinner men....lite känner jag igen det :/. Kör på bara, snart är du i mål, åtminstone 1:a etappen!

Linda said...

Åh mami! Jag vet att du känner igen dig! Jag förstår nu hur du många gånger har haft det! Men vi vet båda att det GÅR! Vi är strukturerade och har vad som krävs för att ta oss igenom vad vi måste, och vad vi vill!
Du vet att jag hade inte klarat det utan Dig! Du är ett stort stöd, trots att du också har fullt upp!
Damn We are good! :-)