Monday, March 24, 2014

Tankar om en ny resa runt hörnet...

Godkväll bloggen!
Nu var även sista ryggpasset avklarat, innan tävlingen!
Därefter följde 60 min cardio i form av spinning med mina måndagsgubbar. :-)





(Haha, ja, ni ser ju själv bloggisar.
"Sista" benpasset, "sista" ryggpasset...
Jag vet ju att kommer vara tillbaka till träningen igen, nästa vecka... 
Men som om kommande lördag var jordens sista dag, så räknar jag ner ALLT!
Hehe!)

Men jag ska vara ärlig, tanken är skrämmande!... 
Skrämmande på grund av den tomhet som jag anar kommer infinna sig!
Att hitta tillbaka till en "normal", lite mer avslappna och lite sundare, mer frigjord och spontan vardag kanske?!...

Efter 16 veckor, (4 månader!!!), och ha levt på en tävlingsdiet med ett mål i syfte, en dag som ALLT kretsat kring!, så kommer jag onekligen behöva några dagar på mig att bearbeta, sortera och filosofera över intryck från dieten och tävlingsdagen i sig, och mitt leverne i allmänhet.

Bara att komma tillbaka till en mer avslappnad kosthållning kommer att vara en utmaning. 
Tänka om, och förstå att jag inte behöver räkna varje kalori, att det är ok att ta "en fika på stan". Tillåta sig att njuta lite mer.
Men i början måste jag givetvis vara försiktig. Inte frossa i mig godsaker och mat som min kropp inte längre är van vid.

Käns som jag har glömt hur det var förut.
Hur gör man!? 
Jag vet ju inget annat längre!
Kanske har den här resan gjort mig lite mer beroende av den tillfredställelse jag känner av att ha kontroll! Beroende av rutiner, planering och struktur.
Jag hoppas bara jag ska finna en hälsosam balans!

Jag måste säga att det käns skönt att veta att jag har några dagar ledigt även efter tävlingen. Så jag förhoppningsvis hinner ta mig samman lite innan jag återgår till jobbet.

Jag kommer nog aldrig att leva precis som jag gjorde innan, jag har lärt mig så mycket, förstår min kropp och samspelet med mentaliteten på ett helt annat sätt än innan.

Ja, låt säga att en ny erfarenhet väntar om några dagar, en ny utmaning och en ny resa :-)

Nog om det sålänge!
Nu ska jag njuta av de sista dagarna, de mest förväntansfulla och spännande dagarna i slutet på min första tävlingsdiet.

Have FAB bloggisar!
PoK/ Trasdockan

No comments: