Wednesday, February 10, 2010

Utanför min trygghetszon...


Let´s face it...efter många veckor av inte mycket annan träning än just spinning så har jag lixom skaffat mig en trygg zon där i spinningsalen...det är mitt 2:a hem lixom och jag vet att jag kan just det här med spinning...

Idag valde jag att för en gångs skull träna något annat..., och jag valde att prova på box som jag aldrig har gjort förr...
Nu sitter jag här och kan knappt skriva ett inlägg på grund av brist på känsel i händerna som bara bragar efter att ha blivit sparkad och slagen på insidan av underarmarna under ca 1 timmes tid i eftermiddag...saken blev ju inte bättre av att eftersom jag var ny och ensam så fick jag gå ihop med närmsta annan person som var ensam...och råkade vara van boxare och manlig, (= en hel del mycket mer starkare än jag)...

Bra träning, (rent allmänt), anser jag...men jag ska gå några gånger till och försöka få in lite bättre taktik och rytm i mina slag innan jag kan uttala mig om jag anser att det är en bra träningsform för just mig...

No comments: