Tuesday, February 23, 2010

Fortsatt feber

Tor är fortfarande sjukling.
Jag trodde att han var på bättringsvägen och i morses när han vaknade och inte hade någon feber så bådade det gott tänkte jag, men frampå vid lunchtid hade tempen stigit och febern var ett faktum åter.

Han har inte varit utanför dörren sedan i fredags och eftersom det ändå inte verkar göra någon nytta att bara hålla stackarn instängd så trotsade vi de få minusgrader vi har idag och tänkte att lite frisk luft och strålande sol skulle bara göra honom gott. Så vi har faktiskt varit ute på en liten prommis med Tor väl inbäddad i vagnen. Där somnade han en kort stund och jag hann skotta undan lite snö.

Han är trött och medtagen, men ibland blommar han upp och är sig själv för en stund innan han blir tröttis igen...Hur länge ska denna febern hålla i sig egentligen?...

Den måste vara borta tills på torsdag, för eftersom vi fick reda på att ÖF är stängt i veckan, och min fina vän Anna-Stina inte kunde träffa oss på fredag så har vi bestämt date med henne på torsdag...och jag bara MÅSTE få träffa henne innan hon flyttar upp till storstaden och sitt nya jobb...

Trött kille idag! Puffen är hans tron ;-)







4 comments:

Emma said...

Tack för grattishälsningar.. Hoppas Tor snart är en liten piggis igen.
//Meja med fam.

Ida said...

Är ÖF stängt i veckan???

Jessie said...

Stackars lillkillen :(.... Inte kul när det håller i sig så länge... Hoppas han kryar på sig...

Japp Ida... Stängt hela veckan...

http://www.lidkoping.se/genvagar/press/pressmeddelande/stangdalokaleronsdag24februari.5.39c085e2126bf16b87b7ffe13465.html

Linda said...

Tack!