Monday, February 22, 2010

Sjukdom

Det är snart 1 vecka sedan jag bloggade senast...
Vi har haft en sjuk vecka med mycket gnäll, förkyldning och feber...alla har vi fått oss en "denga"...och Tor är fortfarande sjuk...han har haft feber sedan lördagkväll.

Jag har jobbat i helgen, (och snövädret), medans mina killar har varit hemma...men idag har vi alla varit hemma tillsammans då M hade tagit dagen ledig.
Ikväll har jag varit och tränat. (Tog mig ett rejält träningspass idag för att svettas ut de sista förkyldningsslaggprodukterna ;-).

Eftersom det är tisdag imorgon brukar det ju betyda babysim. Jag är inte så säker på att vi skulle kunna åka dit eftersom Tor fortfarande har feber, (dock är han bättre idag, än igår), men eftersom kommunens alla fritidsanläggningar är stängda på grund av risk för takras, (i sin tur på grund av snökaoset), så ringde de förut och sa att simmet var inställt.

Vi får väl se när jag och Tor kan ta oss ut på något igen.
Förhoppningsvis är han på bättringsvägen nu och på torsdag kanske vi kan komma oss iväg till ÖF...tycker synd om Tor som inte varit utanför dörren sedan i fredags, men någon promenad har knappats varit aktuellt i detta snökaos och denna kyla...
Ne, en lugn vecka är vad som väntar oss...

4 comments:

Emma said...

Kan tyvärr meddela att Öf tydligen ska hållas stängda denna vecka ifall skolorna behöver extralokaler...

Suck!!!

Linda said...

Okej, det var ju synd...får hoppas att de kanske har öppet nästa vecka då...Tack för informationen

farmor said...

vad synd att min lille kille är så dålig. Får hoppas att febern ger sig. De orkar ju inget när de blir dåliga.

Linda said...

Ne han är bra medtagen, men ibland blir han lite tapper och håller igång en stund innan det är dax för vila igen. Jag hoppas att han ska bli bättre snart...och misstänker att det kanske är 3-dagars-feber han har fått...