Thursday, February 4, 2010

Öva miljöombyte

Ni ska veta vad Tor trivs på Öppna Förskolan.
Det är så kul att ta med honom dit och se hur han leker både själv och med andra barn.
Jag är säker på att det är miljöombytet som gör honom så nöjd när han får komma dit...spännande leksaker, fina lokaler och många andra barn och liv och rörelse...

Jag ska verkligen försöka att komma iväg dit 1 gång i veckan nu under våren, det är viktigt nu då Tor ju ska börja på dagis om ca 4 månader. Det blir som en övning (socialt), för Tor och en trygghet för mig att se hur han agerar i en annan omgivning.

Vi fick faktiskt papper om vårat dagiserbjudande igår och såklart tackade vi ja då vi fick plats där vi önskade, så jag antar att det är klart nu...i juni börjar min stora skatt på dagis.
Käns lite konstigt och vemodigt lixom...tur att jag har 4 månader på mig att förbereda mig ;-).

Om 1 timme ska jag och Tor åka till Karolin där vi ska bli bjudna på fika. Ska bli så skoj att träffa henne för som vanligt så har det gått ett tag sedan sist.

Hoppas att Ni också har en bra dag och att ni njuter av snön...=)









































1 comment:

Jessie said...

Vart har ni fått plats?