Friday, November 12, 2010

Potträning pågår

Åh, jag tyckte så synd om Tor idag när jag hämtade honom. På hans hylla i kapprummet låg en påse med de kläderna han fick på sig imorses, och han själv hade givetvis fått på sig reservkläder.
Tor hade kissat så mycket under hela förmiddagen, och trots blöjbyte efter fruktstunden, så hade han kissat igenom så blöjan hade läckt när de var ute, och gjort hans kläder våta...Det är inte han van vid såklart...

Jag förstod gensat varför...för i morses var han nämligen HELT torr när jag väckte honom, och varken jag eller M har bytt på honom inatt, eftersom det uppenbarligen inte har behövts...
I morses väntade jag in i det sista att bya blöja och ta på byxorna innan vi åkte, för jag tänkte givetvis att när han hade vaknat till lite skulle kisset komma...
Det kom bara en liten skvätt, och 06.25 fick jag helt enkelt bara byta blöja, ta på byxor och iväg bar det...och 5 minuter sent till dagis kom vi såklart ;-)...

Det har varit några nättar, (ganska ofta faktiskt), den sista tiden, som Tor har varit helt eller nästan torr på morgonen när han har vaknat...och tur är väl att vi har en potta här hemma =)...för nu käns det helt naturligt för oss att börja så smått med potträning på Tor...
Ni ska se...han är så stolt över sin blåa potta...även om han ännu inte har använt den på riktigt...han väljer att hålla sig, tills han får blöja på sig...men jag ser det ändå som ett bra tecken...det visar bara att han är medveten...

No comments: