Wednesday, November 3, 2010

Londonweekend

Åh, vi hade en awesome tid i London när vi var där i helgen som var.
Synd bara att tiden väl där inte var någon/ några dagar längre.

Jag kan ju börja med att nämna det mindre roliga med våran resa... och det var just resan dit och hem.
Jag hade det på känn redan sedan den dagen vi hade bokat med Ryanair, att det det skulle minsan krångla. Jag har aldrig åkt med dem innan, då jag alltid har åkt SAS, direkt till Heathrow förut, men Danielle hade ju åkt med Ryanair, och vill gärna göra det även denna gång och jag tyckte ändå att jag kunde ge dem en chans.
Men de har ju inte det bästa ryktet...

På vägen dit;
Det började med att när vi kom innanför "gaten", så ropades det ut i högtalarna att avgången var 45 minuter försenad...och why was I not suprised...

Nåväl, iväg kom vi...med nöd och näppe...

Väl framme på Stansterd, (och vi hade tillockmed fått väskan ;-), skulle vi köpa bussbiljetter med National Express för att komma till Heathrow, där min fasters man skulle hämta oss.
Vi fick ingen hjälp med biljettköp utan blev bara tillsagda att vi skulle köpa i maskinerna som stod där...vilket vi gjorde...och trots att vi klickade i att vi skulle åka buss, så kom tågbiljetter ur automaten...
Sista tåget hade gått, och någon refound kunde de inte ge oss, så där var 250:- i sjön...det vara bara att punga ut med lika mycket till för en bussbiljett som skulle gälla för bussen som gick om 1 timme...och skulle ta 1,5 timme...=S...och medans vi satt och väntade på bussen så fick jag sms att fasters man trots allt inte skulle komma och hämta oss, så vi fick ta bussen från Heathrow hem till min faster också.
Det var dock det minsta problemet för den bussturen tar ca 20 min, och jag har åkt den ett antal gånger förr i mitt liv ;-)

På vägen hem;
Vi hade bokat bussbiljetter via internet med National express, som skulle gå från Heathrow till Stansterd 03.10 på söndagmorgon...vi kom i god tid eftersom min faster hade skickat oss med taxi till Heathrow...men när klockan var 03.25 och någon buss fortfarande inte hade kommit, så ringde Danielle till National Express och frågade varför inte bussen hade kommit, och vi var 12 stycken som satt och bara väntade...
De skickade taxibilar till oss alla, och först 04.10, kom vi från Heathrow...1 timme senare än beräknat...det var först innanför gaten som vi kunde slappna av...trodde vi...
Det tog väääl lång tid innan boardinggaten visades på tvapparaterna, så vi tänkte att vi skulle hinna med en snabb sväng i taxfreen, och när jag kom ut och tittade på tvapparaten igen ,(10 min senare), stod där både vilken gate OCH "final call"...tur att både jag och Danielle är vältränade och har bra kondition, den kom till användning för första gången på hela helgen ;-)...

Jag säger bara "aldrig med Ryanair"...vilken skit...

Det braiga med resan;
Hur som helst hade vi skoj när vi väl var i mina gamla "hemtrakter" =)...På fredag spenderade vi hela dagen i Kingston där vi shoppade på favoritbutiken "Primark", och lite andra affärer såklart, vi åt på Pizza Hut, och åkte sedan hem för att dricka vin och ladda för kvällens festligheter på favoritklubben "Oceana".
Det vrålregnade under kvällen ute, och jag ska säga att motivationen innan vi väl kom ut, var inte på topp, men den återfann sig i tid med att regnet avtog ;-)

Väl inne i Kingston och på Oceana, så var det tyvärr Danielles motivation som avtog. Musiken var inte den bästa, och åldersgruppen låg omkring 20, 21, 22, vilket gjorde att vi kände oss lite oldies där inne, men jag kände ändå att vi egentligen kunde stannat kvar, (för det är ju inte som att vi går dit till nästa helg igen lixom), men Danielle ville hem, så vi drog efter ca 1,5 timme.

Lördagen hade vi planer på att fara in till London med tåg, men tröttheten hade hunnit ikapp, och vi kände att eftersom vi redan har "been there, done that", så kunde vi med gott samvete hålla oss till vårat kära Kingston och dess shopping, även denna dagen ;-)...så fick det bli
Vi skulle börja vår resa tidigt på söndagmorgon, så någon utgång var inte på tal, men vi hade en mysig hemmkväll men min faster och hennes familj, och vi åt Kinamat, just like I remeberd it, english style ;-)...Sedan gick Danielle och lade sig, så jag och min faster blev sittandes i några extra timmar att bara prata strunt och drack vin, just like the good old times...


Me and Danielle i torsdagskväll!

No comments: