Thursday, November 11, 2010

Årets Pulkapemiär!

Vårat vinterland idag!

Idag var det dags för stora pulkapremiären för i år. I förmiddags var vi uppe i ett av våra små "vindar" på övervåningen och fick fram pulkan...nu skulle här åkas!
Eftersom både jag och Tor har blivit bättre efter våra förkyldninger tyckte jag ändå det var dax att komma ut lite efter några dagar av nästan bara hemm och innesittande.

Vi var ute i ca 50 minuter innan det var dax för lunck och tors nap...Haha, jag hade glömt hur man spände fast Tor ordentligt så jag gjorde en lite provisorisk fastspänning, och efter ca 20 minuters promenerande fram och tillbaka, runt, hut och dit i trädgården så blev det plötsligt mycket lättare...Opps!, Tor hade åkt av =S...men han bara flinade och satte sig till rätta igen...denna gången letade jag i mitt djupminne, (om det finns något som heter så), och kom tillslut ihåg hur man faktiskt srände fast på riktigt, så resten av turen fick Tor sitta kvar, och han ville absolut inte gå in när det var dags för lunch ;-)...

Nu sover Tor gott i sin renbäddade säng, och när han vaknar ska vi åka till affären för att handla lite mat inför kommande vecka =)...

Hoppas Ni har en Fabalicious dag...
Det käns underbart att vara hyfsat frisk igen...bara lite snuva kvar nu =)...
PoK/ Trasdockan!










No comments: