Thursday, November 4, 2010

Äntligen kan vi cykla tillsammans!

Yes!, Nu kan jag och Tor äntligen ge oss ut på cykelutflykter.
Min pappa skulle ju komma och hjälpa oss idag på fömiddagen, men det blev ändrade planer.
Jag tyckte ändå att vädret var för fint för att gå miste om, och att en cykelutflykt skulle passa sig, så jag fick helt enkelt lista ut och skruva fast Tors cykelsadel själv...det gick rätt bra ändå =).

Min pappa kocm dock en sväng och hann bara säga "hej" innan jag och Tor gav oss iväg till byn där vi bodde förut, och de lekplatserna som finns där.
Vi tog såklart inte stora vägen, utan åkte en "innerväg" som må vara något längre men ändå säkrare kan jag känna....och eftersom jag älskar att röra på mig och svettas, så ser jag såklart denna cykelturen som ett litet träningspass, jag vet inte exakt hur långt det är, men jag skulle gissa på 7 km dit, och 7 km hem igen...så sammanlagt 14 km skulle jag tro att vi cyklade idag, och det kan ha tagit ca 20 min per sträcka, så sammanlagt 40...(det är iaf som jag skulle uppskatta det =)

Åh, vad skoj det var...hoppas vi hinner med några med cykelturer innan snön kommer på riktigt...

Nu ska jag laga middag till mig och familjen =)
Ha en skön kväll!

När vi kom hem mötte M oss på uppfarten och tog ett kort =)...

Se vad friska och rödmosiga vi är ;-)

2 comments:

Patricia said...

Åh va skoj att cykla tillsammans, Ska nog också skaffa mig en cykel så jag man kan ta en cykeltur med barnen då och då.
Har du tid för en fika nästa vecka då gumman? Vill höra lite mer om London och det nya jobbet =)
Kram!

Linda said...

Ja, det var superskoj att cykla med Tor i bak...det tyckte han nog själv också för han satt och pratade massor där bak =)

Ja, såklart jag har tid för en fika med en god vän =).
Tisdag är vi fullbokade, men annars kan vi de andra dagarna. Nar passar er bäst?

Kram!