Saturday, February 15, 2014

Transformation-motivation

...förresten bloggisar!

Tidigare idag knåpade jag ihop en IGpost där jag skrev lite om mina tankar kring varje människas rätt till en god fysisk och mental hälsa!

Jag hör inte till de människor som tror att en ohälsosam kropp går att "skylla" på generna.
(Möjligen betende och förhållandet man är invan vid, kring mat och fysisk aktivitet, men INTE generna)

Och även OM det är så, så anser jag ändå att varje människa bär själv ansvar, att utefter sina förutsättningar skapa den bästa möjliga hälsan för sitt eget bästa, sina mål och sin egen framtids skull.

"Den som inte avsätter tid för träning och hälsa, får senare i livet avsätta tid för värk och sjukdom"...

Tänk på det bloggisar!

Jag vill också passa på att skriva om tålamod!
Förändringar kan ske, bara viljan finns!
Se sker inte över en natt, kanske inte på en månad, eller ens ett år!

För mig har det tagit 5 år att ta mig dit jag är idag vad gäller både min fysik, och min mentala hälsa!
Kanske kunde jag gjort förändringar på kortare tid med hårdare arbete, och bättre självdisciplin?... 
Men jag är där jag är idag, och har varit där jag var...

Mycket har förändrat och utvecklat mig det senaste året, men inte utan flera års grundarbete bakom mig... Inte bara i gymmet, utan hela processen att ändra min livsstil!

Jag väljer att dela med mig av lite bilder på mig.

2009...

2014

Nu är det upp till er bloggisar att välja själva om ni ska låtas provoceras eller motiveras!

NU!... Godnatt...(igen ;-)...
// Trasdockan 




No comments: