Tuesday, February 11, 2014

Självförtroendeboost!

God eftermiddag!
Japp, så med ett enda mål i sikte, att finna tillbaka motivationen som lyser med sin frånvaro, så valde jag att göra en liten jämförelsemätning på gymmet idag.

Den är givetvis inte lika pålitlig som när min coach använder kalippern, och ingen av de två vikterna är heller någon morgonvikt, men jag tänkte mest för skojs skull!


Båda bilderna är dock tagna idag, en under pågående axel/biceps-pass och den andra under posteringsövningen :-)

Jo då, motivationen kommer snart tillbaka ;-), det vet jag, tills dess ska jag bara fortsätta kämpa!

Som min korpenkollega Mats sa till mig idag när han gjorde mätningen, med en så låg fettprocent som jag just nu befinner mig på, och en strikt diet, så är det inte konstigt att kroppen och hormonerna just nu är i lite obalans!

(För er som inte är så insatta vad gäller fettprocent etc, så ligger jag just nu mycket lågt för att vara kvinna.
En "normalbyggd" kvinna ligger i genomsnitt på ca 20-30% fett, och vid 15% och neråt är också då en kvinnas kropp, (inte ovanligt), lägger ner vissa kvinnliga funktioner så som menstration, fertilitet etc.
(Jag säger inte att det händer alla, men det är inte ovanligt)
Då förstår ni kanske också vilket "kaos" kroppen, hormonerna och psyket också just nu befinner sig i, hos mig med en fettprocent på 12%)

Ha nu en fortsatt bra dag bloggisar!
PoK/ Trasdockan

No comments: