Thursday, February 20, 2014

Ledig dag för mig min skatt

Hej bloggen!
Egentligen vart det meningen att jag skulle in och jobba/ på ett möte några timmar i eftermiddag. Men det blev ändrat igår, och framflyttat till på måndag.
 Så eftersom jag blev hel-ledig idag, så bestämdes igår att Tor skulle få vara hemma och ledig från dagis.

Vi har blandat dagen, nytta med nöje.
Vi började med att Tor cyklade och jag promenerade bort till arenan där vi åkte skridskor i förmiddags! Mysigt och skojigt, om än mycket skolbarn.



När vi kom hem åt vi lite lunch, Tor såg en film och jag passade på att dammsuga och tvätta 4 maskiner tvätt...

Meningen från början var att han skulle följa med till gymmet, men jag kände mig alldeles för lat idag, och sa till Tor att vi skulle strunta i gymmet.
Min vikt denna morgon var lägsta hittills
 :-/, och allt jag gör nu för tiden förbränner, därför tyckte jag själv att jag kunde unna mig en vilodag idag.

Men nej!!, Tor propsade på att vi skulle ge oss iväg.
Han tyckte att det var "viktigt, och att jag kunde ju träna någon muskel som jag redan hade tränat för några dagar sedan" ;-)
Haha!, hans ord fick iaf iväg mig till gymmet och jag känner mig väldigt nöjd med det leg-and-booty-session jag fick till, tack vare honom!
;-), som sagt! Han är en riktig stöttning nu den grabben. 
Denna maman ska inte komna och tro att jag kan ligga på latsidan bara för att han är hemma ;-)
Så om inte för min egen skull, åtminstone för honom ;-)



Hur som helst.
Min låga morgonvikt gjorde att coachen reagerade och med tanke på att jag dessutom har mitt lunchspin imorgon, så tyckte hon att det var bara bra om jag tog en ätarkväll idag.
Så nu har jag lovat Tor att vi båda ska äta lasangette ikväll ;-)

Hoppas ni har en bra dag bloggisar!
PoK/ Trasdockan

No comments: