Wednesday, February 19, 2014

Rare ragdoll, gått i ide

Hej bloggisar!
Nu har trasdockan funderat igen!
Japp, de grå går på högvarv, natt som dag :-/...

Denna gången har jag funderat på hur mycket jag borde, och egentligen njuter av min för tillfället "livs form"
Jag sliter som ett djur, med träning, cardio och kost, för att stå 1 dag på scen i toppform i min blingade bikini!
Innan jag skriver mer, så ska ni veta att dessa tankar som ni nu ska få ta del av, betyder inte att jag inte kommer tycka att det är värt det, den dagen jag väl står på scen!

Jo, efter mitt senaste samtal med coachen, där hon uppmanade mig att njuta till fullo nu, av att faktiskt befinna mig i min aktuella form!

Jag började fundera...
Hmm, nja, Njuter vore kanske att ta i!
Tyvärr så lever jag just nu bara i en transportsträcka fram till den dagen som betyder något. 29e mars!

Jag försöker att skapa lite distans. Det är svårt! Jag vet ju att jag har ett liv just nu också, och förmodligen/ förhoppningsvis ett efter tävlingen också, så faktiskt handlar ju inte hela livet om just den dagen!
Även om det ibland kan kännas så när man krampaktigt håller fast i fokus och motivation att klara denna resan.

Jag kom att tänka på hur sällsynt jag är ute bland människor för tillfället.
Jag går aldrig på stan, tar aldrig en kopp kaffe eller lunch på något av stans caféer eller restauranger.
Jag pendlar inom min egen trygghetszon.
Hemmet, jobbet, och gymmet. Mina måsten.
Utanför den är jag inte mer än nödvändigt!

Här kommer några av de anledningar jag har kommit på;

1. Tidsbrist!
Som sagt, hem, jobb och gym. När ska jag hinna annat?

2. Mina kläder!, Allt är för stort!
Min vardagsklädsel är som undanlagd.
Mina gymkläder är för stora, men det känns ändå nödvändigt och ursäktande.
Inte ens mina underkläder sitter ordentligt på plats för tillfället, och alla dessa för stora kläder får mig att känna mig obekväm på allmänna platser.

3. Ovanstående leder till att jag hellre spenderar fritid i mina för stora kläder/ underkläder i hemmet, där ingen ser eller behöver bry sig.

4. (En liten parentes), haha, slita som ett djur för att uppnå min ultimata toppform, och sedan dölja den för all omgivning!
Tur jag har bloggen och IG för att skryta med ;-P

5. Fokus!
Jag undviker och gör allt jag kan för att behålla fokus.
Allt jag anser som överflödigt inflytande håller jag på avstånd! Inget får få mig ur balans.

6. Rutiner och ett inrutat liv!
Mitt liv ger endast utrymme för mig och min son just nu.
All övrig social energi går åt att agera proffisionellt på jobbet och i min roll som instruktör på gymmet!

7. Ovanstående leder till att jag, även när det kommer till sociala relationer, väljer dem med omsorg.
De jag (om nödvändigt), umgås med, måste jag lita på och känna.
Jag är för tillfället sluten, och har ett hetsigt temperament, så därför krävs det en del även från min omgivning, för att inte ta åt sig av mina snabba, korta eller snäsiga kommentarer.
Altså undviker jag sociala kontakter i stor utsträckning just nu.
Mest för Deras skull!

Hmm... Ja, det finns säkert tusen andra anledningar till min tillbakadragenhet. Orkar inte komma på gles saker nu.
Jag har ju tur som har min blogg att skriva av mig på ;-)...en social media ;-)

De i min omgivning som berörs vet ju vilka ni är.
Några få finns för mig när jag behöver dem!
Några som "lovade" skulle finnas och som jag kanske från början trodde skulle finnas där, har dessvärre känts mer på distans än jag hade hoppats.
Men just nu har jag inte kraft att söka deras kontakt, utan låter den vila.

Hur som helst är jag tacksam för att mina vänner och familj står ut med mig.
Jag kanske är nära, men ändå så långt bort just nu.
Men jag kommer tillbaka. Detta är tillfälligt, och jag vet att det kommer vara så värt det!

More or less My everyday-at-home-outfit...

Och eftermiddagens mellis!
Mm; keso, äpple, kanel och mandelflarn :-P

2 comments:

Anonymous said...

Att inse dessa saker betyder att du är med i matchen. Du styr över ditt liv och har valt att satsa på detta. Att du vet att det är en satsning som har ett mål och framförallt ha kvar de människor som bryr sig mest ska du ta med dig då det är inte antalet sociala kontakter som räknas utan kvalitén av de man har.
Lycka till med din satsningen, du ser redan grymt fin ut

Linda said...

Tack så jättemycket! :-)