Tuesday, February 18, 2014

April -13 VS februari -14

Okej, när jag nu ändå är inne på det här med förändring, process etc, med tanke på inlägget jag gjorde äh på bloggen för några dagar sedan, så tänkte jag passa på att skriva lite om senaste årets förändringar.

I April förra året så hade jag styrketränat i ca 1,5 år, utan något egentligt mål i sikte!
Jag kände att det kanske var dax att ta min träning till nya höjder, men för att motiveras till detta så ville jag ha ett mål att uppnå!
Jag funderade i tävlings-banor, började söka på lite bloggar och fitness-tjejers resor på IG.

Något litet inom mig var kanske aningens skeptiskt till att jag någonsin skulle kunna lägga ut lika häpnadsväckande förändrings-bilder på mig själv, som dessa tjejer gjorde.
Men något större inom mig ville ändå påbörja denna resa.
Nu jävlar skulle jag också försöka att ta mig an fitnessvärlden och testa mina egna förutsättningar.

Jag förberedde mig på att jobba hårt, och det är också det jag har gjort.
Med mer "jävlaranamma" i mina träningspass och striktare kosthållning, mer engagemang och inlevelse för att förändra! Förändra mig själv och min fysik.

Jag var inte på något sätt onöjd med min kropp.
Det var bara det att jag sökte en utmaning!

Såhär ca 5 veckor kvar till min debut-tävling kan jag se tillbaka, minnas hur jag inte hade en jävla aning om någonting!
(Ni kan ju själva bara se på poseringen från i april :-/ )
Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag Då inte ens visste att det fanns en klass som hette "bikinifitness", utan var väl mer, om något, inriktad på den lite mer etablerade klassen "bodyfitness".

Jag har läst mig till kunskap, regelverk, recept, kosthållning, träning, diet.
Jag skaffade en coach, (japp Camillas blogg var en av de som inspirerade mig redan då) i maj, som jag hoppades skulle hjälpa mig på denna resa.
Genom hennes blogg kom jag i kontakt med henne och kännde mig oerhört privilegium att få en av mina stora förebilder som stöd på min, (lilla Trasdockans) resa.

Tänk vad mycket jag har lärt mig på detta året, och jag har inte ens deltagit i min debut-tävling ännu!
Jag är verkligen förväntansfull för vart denna resan ska ta mig, hur mycket nya saker jag har att lära.
Jag tar inget för givet, jag vet att min resa skulle kunna ta slut imorgon, men jag hoppas att jag bara befinner mig i början av vad som skulle kunna bli en av mitt livs största utvecklingsresor!
Spännande! :-D

Till Er bloggisar där ute som har tankarna på att sätta upp nya mål; skapa kontakter!
Vänta inte på att någon knackar dig på axeln och frågar om du vill ha hjälp att uppnå nya höjder i din passion, vad det än må vara!
Visa ert engagemang, Din vilja och TA FÖR ER!
Då får ni också stöttning, hjälp och tips på vägen!

Slänger med em bild;
April-13 VS Februari -14

Godnatt nu bloggisar!
"Don't wish for it, work for it"
PoK/ Trasdockan

2 comments:

Åsa said...

Så sjukt bra jobbat!! Du är fantastisk!
/Ladygasp

Linda said...

Tack Åsa! Det är oerhört inspirerande att både motivera och låta motiveras tillbaka. Du är en inspiration för mig, och jag glädjer mig att kunna vara det för dig tillbaka :-)
Girlpower! :-D