Friday, January 10, 2014

Morgonstund

Godmorgon bloggisar!
Idag ställde jag klockan lite tidigare, just för att jag skulle komma upp och hinna avnjuta en kopp kaffe och tända ljus framför Nyhetsmorgon, innan min skatt vaknar. ;-)
I guess it is true what they say; "Morgonstund har guld i mund"... För så känner jag denna morgon iaf :-)



...dessutom måste jag bara passa på att uttrycka min tacksamhet för de här senaste dagarnas ledighet!
När man jobbar som jag gör, 50% på schema, (mina helger), och 40% flytande, så blir det ibland mer eller mindre intensiva arbetsperioder, det är en frihet  och ett arbetssätt som passar just mig alldeles utmärkt, men det innebär också flexibilitet, planering och ett stort ansvar!
Ansvar att se till att jag får ihop mina avsedda antal timmar på jobbet, men också att jag får tid att vila upp mig och ge mig själv ledigt emellanåt!

Jag har ytterligare några veckor lite lugnare arbetsveckor framför mig, innan jag åter går in i en mer intensiv arbetsperiod, men som jag nämt i något tidigare inlägg, så har jag under hösten planerat på detta vis, just för att jag ska kunna ta det lite lugnare vad gäller arbetet nu under våren och innan tävling, så jag kan fokusera mer på Tor, träningen och dieten!
Det ger mig tillfredställelse att ha möjlighet till detta, och jag känner tacksamhet för att jag har ett så ä, för mig, passande arbete :-)
Det, mina vänner, är fördelenen med det så kallade "heltidsprojektet" som jag ingår i.

Nog om det!
Ha en FAB dag bloggisar!
PoK/ Trasdockan 


No comments: