Sunday, January 12, 2014

Formkoll, formklar?

Åh! Äntligen hemma från jobb!
Så mycket tankar i huvudet ikväll, så kvällens arbetspass har känts sååå långt! Svårt att vara närvarande på jobbet lixom :-/

Efter dagens formcheck då Camilla var hos mig, så borde jag känna mig motiverad och lycklig!, och visst gör jag det, delvis, men känner mig också helt nojjig och totalt osäker på hur fan jag ska klara denna resan!
Hade önskat att det var 2 veckor till tävling, inte 11 långa, som det ju är!

Ok, lite update på kroppsformen då, nu när jag har färska synpunkter från coachen och allt ;-)
Min kropp är i princip tävlingsklar! Från mina 18,5% fett, vid dietens start, har den nu sjunkit till 13,4%. *Toppen*
Sammanlagd viktnedgång sedan dietstart; 7kg!

Slutsats; jag har ca 2 kg att gnaga av innan tävlingsdagen!
De kilona sparar jag på till de sista veckorna, tills dess kan jag bara "glida" igenom dieten, som coachen själv uttryckte det ;-)
Dock är jag rädd att det inte blir så mycket "glid", jag är rädd att det kan vara nog så svårt att hålla denna formen under så lång tid! Därför käns 11 veckor just nu mycket långt bort för mig :-/...

De justeringar jag ska göra nu är att inte överarbeta vad gäller Cardion, öka lite på intaget av kolhydrater och fett, och dessutom får jag själv välja om jag skulle vilja äta lite extra nån dag sådär, så är det ingen fara med det, men dock öka träningen just den dagen isf!

Så balans här nu Ragdoll! Fokus! Pepp! I can, I will! Så är det bara! ;-)


För att fira min kropp så lyxar jag till det ikväll med nyttiga chokladbollar! :-P
Tänkte det kunde passa nu när jag ska öka kolhydratintaget ;-)
*cheat treat*

Här får ni receptet bloggisar;
1,5 DL havregryn
2-3 msk kakao
3 msk sötströ (jag använder hermesetas)
50 g kvarg
2 msk svart kaffe
Rulla dem i hackade nötter eller kokos
Vol'a!

Godkväll nu på er fabulous peeps därute!
PoK/ Trasdockan

No comments: