Friday, January 31, 2014

Cardio cheat-treat ;-)

Godkväll bloggen!
Jag är just hemkommen från jobb och gym!
Käkar lite middag nu samtidigt som laxen för några dagar framöver står i ugnen!

Jag körde ett extrapass idag på gymmet!
Framsida lår, vader och mage fick det bli, dessutom smusslade jag mig upp på löpbandet 20 min!
Jag VET att jag måste försöka hålla mig på nuvarande vikt och inte gå ner mer!
Men efter att ha hållt upp med Cardion under veckan så kände jag ändå att jag var bra sugen på en kort intervall-löpning.

Ser förjävlig ut, men svettig och lycklig efter en kort men intensiv löptur på bandet ;-)


Dessutom fyller min goding år imorgon. Och eftersom jag har bytt arbetstur, (jobbar 7-16), så planerar vi restaurangbesök och lite firande på eftermiddag/kvällen, så jag kan äta och unna mig en frikväll med gott samvete, trots att coachen inte rekommenderade att jag skulle kompensera för min frikväll.

Tänk vad märkligt saker och ting kan bli.
"Det blir inte som man tänkt sig", finns ju ett ordspråk som heter...
Jag hade lixom gått i så många månader och förberett mig på tuff diet, stenhårda cardiopass och en mycket begränsad kosthållning under dieten. Min mentala inställning till detta var så oerhörd stark när jag trädde in i dieten.

Ist har min kropp överträffat sig själv och lyssnat bättre än jag trodde.
Jag får order om att undvika cardio, öka fett och kolhydratintaget, och jag kan/ helst ska, unna mig fler fridagar än jag trodde var möjligt eller tillåtet under en tävlingsdiet.

Vi är alla olika, och jag är mycket medveten om att många kämpar hårdare ön vad jag gör just med Cardion!
...dessutom är jag väl medveten om, att om jag i framtiden väljer att satsa på enl tävlingsdiet igen, så är det inte säkert att kroppen fungerar på samma sätt just då. Jag tar det inte för givet!
...och med halva dieten kvar framför mig, ska jag inte ropa hej!, mycket har hänt de senaste veckorna, och mycket kan fortfarande hända!
Så jag håller mig i skinnet. Tar dagarna som de kommer och håller noga koll på vikt, kalorier och träning iaf!

Hoppas ni får en härlig fredagkväll.
Jag har lite att pyssla med här hemma i min ensamhet så jag ska bara njuta av att vara.

PoK/ Trasdockan

No comments: