Thursday, January 23, 2014

Lägsta vikt och lite snack om dietkost

Ojojoj!
Whats A Ragdoll to do?!
Lägsta vikt denna morgon innebär ca 1 kg kvar till tävlingsvikt och drygt 9,5 veckor kvar till tävling!

Trots kraftigt nedskärd cardio och ökat kcal-intag!
Min kropp är verkligen helt fantastisk och jag får helt enkelt tänka positivt!
Jag kommer i alla fall inte behöva hetsdieta!

Bilden tagen efter grötfrulle denna morgon ;-)


Jag vill dessutom slå ett slag för dietmat!
Jag har fått lite frågor ang kostnaden!
Många tänker på dietmat som dyr mat!
Man äter mycket, och mycket "clean" mat!
Jag lagar såklart, och tillreder alla mina måltider själv för att veta exakt vad, och hur mycket, av allt jag får i mig!

Populär dietmat är bland annat kyckling, kalkon, lax, torsk, och jag vet att en del även äter nötkött.

Avocado, "vatten"grönsaker, och en del mer kolhydratrika grönsaker så som wokgrönsaker etc.
Givetvis finns det en del grönsaker som bör undvikas just under diet, men det får ju var och en ta med sin personliga coach.

Proteinrika mejeriprodukter med lågt fettinnehåll, så som keso, kesella/kvarg och mjölk.

Dessutom! Kosttillskott!
Protein, aminosyror, fettsyror och vitaminer!
Maten är viktig men även tillskott som hjälper musklerna och kroppen att återhämta sig och se till att den får i sig nödvändiga ämnen som kanske annars inte är så lätt att få i sig genom just dietkost.

Visst!, att köpa rena och fräscha matvaror i affären så som filér, fräscha grönsaker och frukter/ bär, och mejeriprodukter kanske inte är den billigaste matkassen!
Men å andra sidan, så handlar man inte massa extra och onödiga varor!
Dessutom med planerad och kontrollerad kost, blir det smidigt att räkna ut hur mycket av allt som går åt för varje inköpstillfälle.
:-)

Kom ihåg att pengar är inte allt!
Din hälsa, kropp och välmående kunde kanske vara värt att invistera lite extra i ;-)

Tycker ändå att denna text ger ett ganska tydligt budskap;


Ha en FAB dag bloggisar!
PoK/ Trasdockan 

No comments: