Monday, January 6, 2014

Efterlängtad sovmorgon

Hej bloggisar!
Denna morgon har jag längtat efter!
Jag hade planerat in sovmorgon idag för jag har känt sedan en tid tillbaka att jag verkligen behöver det!

Antingen har jag jobbat, eller så har jag haft Tor, eller så har jag behövt ställa klockan för att komma upp och iväg ut på cardio eller iväg till gymmet!
Det är verkligen värt det, men idag hade jag bestämt att sova ut!

Inte ställa klockan, vara hemma ensam och bara sova tills jag vaknar...
Jag vaknade 10.30!!! :-O, så kan ju lugnt säga att denna sovmorgon var både efterlängtad och välbehövd ;-)

Det är ju faktiskt så att sömnen är en väldigt viktig del på denna resan också!

Shape of this morning;

En annan lycklig del av dagen är att mina abs äntligen börjar träda fram mer tydligt, såhär inte ens 12 veckor kvar till tävling;-)
*Fabulous*

Önskar er bloggisae en härlig trettondag!
PoK/ Trasdockan


3 comments:

Klara said...

Hej Linda! Hoppas att allt är bra med dig!

Mamma sa att du pratat om din kostplan på Linus kalas, och att det varit så spännande! Kan du inte lägga ut planen, eller är den hemligstämplad haha? ;)

// Klara

Linda said...

Hej Klara. Tack för din kommentar.
Kostschemat är i högsta grad personanpassat, och med mitt mål, mycket strikt.
Därför lägger jag inte ut något schema.
Dock så tror jag din mamma menar på hur jag berättade om hur mycket mer stabil och balanserad jag känner mig.
Jag misstänker själv att det dels har att göra med att jag nu inte har något socker i min kost, INGET socker alls. Dessutom är planeringen och de strikta konstrutinerna oerhört hjälpande. Att alltid ha färdig mat i kylen, eller med mig vart jag än befinner mig, hjälper att hålla blodsockret jämnt.

Linda said...

Forts;
Mitt tips är att hålla en mycket låg profil vad gäller socker och att alltid ha hemmalagad matlåda med dig.
Att laga din mat själv, är enda sättet att veta exakt vad du får i dig, undvik därför snabbmat!
Ett gott och enkelt-att-ha-med mellanmål är kvarg och bär!