Tuesday, March 29, 2011

So this is our tuesday...

Sjukling i vårt hus. Tor har varit sjuk sedan i lördagskväll...feber, rethosta och lite snuvig, så idag är han hemma från dagis, och sover just nu sin 2a nap för dagen...han behöver vilan. Jag glädjer mig att han dricker oerhört bra med vatten, men däremot äter han inte mycket, så när han vaknar ska vi ge oss iväg till affären för att handla lite glass...och ikväll ska jag och M ha myskväll med "Flygande Jakob", så jag ska köpa lite ingredienser till den också ;-)... Skönt för den här maman ;-), som ska iväg och fixa till naglarna hos Jessica i eftermiddag...känner att jag behöver lite tid utanför hemmet, och pysslas om, istället för att pyssla om... Hoppas ni njuter idag, och att ni är friska! PoK/ Trasdockan

5 comments:

vbf said...

Nä men lelle stackarn.... =(
Vet inte om det finns i Sverige men Daisy brukar gilla kylande "plåster" som man klistrar i pannan. Dom har ett slags gel.
Se om du hittar dom annas tar jag med mig hem for framtida bruk.
Kram till er alla.Jxx

annett said...

stackars min lille kille.Hoppas att han snart piggar på sig.Det viktigaste är ju att han dricker,som han är redig på.Han kanske längtar efter grillkorv,eller det kanske bara är här.Krama sjuklingen

Linda said...

VBF:...Hmm, jag har faktiskt aldrig tänkt på om det finns i Sverige, men jag tror mig minnas att du...eller Mikey hade det någon gång...Nu när du säger det. Ska kolla om det finns. Tack för tipset!
Farmor: Har redan provat grillkorv, både stekt och kall...men possitivt var ju att han åt bra ikväll, Flygande Jakob är tydligen inte dumt ;-)...
Glass och cocosboll har också slinkit ner tidigare idag ;-)

Ida said...

Stackars Tor,hoppas att han snart är på benen igen!! Krya på kramar från oss!! Kramar!!

patricia said...

Åh lillen! Hoppas du mår bättre Tor så du snart kan komma och leka med Elina och Jamie!