Monday, March 14, 2011

Måndagar...what about them?

Okej, så var denna måndagen snart förbi...
Varje söndag, så kan jag inte hjälpa att "fasa" lite för måndagen som komma skall...
Jag brukar vara trött efter helgens arbete, och det brukar finnas en del to-dos i hemmet som borde fixas med, (märk väl; borde), samtidigt som jag har en rastlös Tor vid min sida hela dagen...
Ja, ibland käns måndagen ganska mycket som en "never-ending-story"...iaf när dagen just gryr...
Vid daxen när M kommer hem, och jag ger mig iväg till gymmet brukar vara som värst...då är jag så trött att jag knappt vet hur jag ska ta mig igenom spinningpasset...lite frustrerad också...eftersom det vanligtvis är 2 hela dagar sedan jag senast tränade ordentligt...(och vi vet ju hur frustrerad man kan vara när man inte får sina beroenden tillfredställda på några dagar ;-)
Men, det är bara mental trötthet, för så fort jag kommer in på gymmet, och träffar alla glada människor där, blir jag helt upprymd och full av energi...Det är det bästa på hela måndagen, och väl hemma igen tar jag läggningsruten med Tor med ett lung och nöje ;-)...

Måndagar är en blandad dag i trasdockans liv...men alltid starten på en ny vecka, men nya möjligheter och överaskningar ;-)...och in the end of a monday...I usually think to my self...What a wounderful day ;.)...så också ikväll...

PoK/ Trasdockan

No comments: