Tuesday, October 14, 2008

Jag vill inte höra om allas dåliga erfarenheter...

Så fort någon får reda på att jag är med barn sätter de igång att prata om hur dåligt de mådde, vilka hemska bristningar och åderbrock de fick, om vikten de aldrig blev av med...Precis som de vill påstå att allt kommer bli lika j*vligt för mig...

Ursäkta men jag blir förbannad på såna mäniskor, är de avundsjuka eller vad är det med dem?Om man får reda på att någon i sin omgivning är gravid vill man väl vara glad och stötta den personen och lyfta fram det possitiva med att vara gravid, (för ibland har man en j*vlig dag som gravid, så den biten vet man redan och vill helst inte höra mer om).

Jag vet att jag "som alltid är så noga med vikt", har gått upp några kg på dessa 5 månader hittils, och jag kommer säkert att gå upp lite till. Men jag är ju gravis för sjuttsingen, och TRO MIG jag kommer att förlora dom kilona igen, för villjan FINNS där...

Ibland känns det bara som alla vill bearbeta sin egen skit och förväntar sig att man ska förstå eftersom man själv är gravid.

Nu har jag fått skriva av mig lite. Inget roligt inlägg, men jag tror nog att fler känner som jag...

No comments: