Friday, March 12, 2010

Tarzanshake!


Busenkel mellanmålsmoothie...

Efter prommis med vagnen och upptäksfärd ute bland snön på gatan så kom vi in till mellanmålsdax för Tor.
Jag gjorde en banan"smoothie" till honom som jag hittade receptet på i Nestlés "Om barn och barnmat"...
Varsågoda, här kommer receptet, kanske era små uppskattar den också?...=)

1 portion

Mixa samma 2 dl kallt vatten, 1/2 dl fullkornsvällingspulver och skivor av 1 liten banan.
Servera i pipmugg eller/ mugg med sugrör, eller med sked...

4 comments:

annett said...

låter gott om jag slipper vällingpulvret. Jag äter min banan som den är. Kul att jag får låna lilleman en stund imorgon

Linda said...

Haha, ja Tor äter också helst sin banan som den är...men en liten stund var "shaken" god iaf...
Det ska bli skönt att få lite stund själv imorgon så det är jag som ska tacka ;-)...

Elin said...

Åh, vad bra. Det ska vi prova här hemma. Tack för tipset!

Linda said...

Lycka till Elin, och varsågod =)