Saturday, March 13, 2010

En lördag på stan


Nybadad igårkväll.
Nu när Tor har fått lite mer och längre hår så börjar lockarna framträda.
I förmiddags tog M med sig Tor till sina föräldrar, och jag blev hemma ensam...
Jag valde att ringa till mamma och vi tog oss en lång promenad i solsken innan vi gjorde oss iordning och åkte till stan.

Det blev en shoppingrunda på torgets marknad och i lite andra affärer...
Det var längesedan jag spenderade en lördag på stan...men det är verkligen mysigt ;-)...och precis vad jag behövde efter denna veckan som har varit lite jobbigare för mig, än vad bloggen har visat.


När vi kom hem till byn igen så var det fika på nyinskaffat, färskt bröd som stod på planeringen för mig, mamma och Tor som åter hade kommit hem...
Jag tror att mamma alltid är bästa tryggheten när livet käns orättvist och jobbigt, så är det nog för många ;-)...Tack för du alltid finns för mig!


Ikväll är det melodifestivalsfinal som gäller här hemma med mina killar...
Hoppas ni njuter lördag och helg!

5 comments:

Lena Askerlund said...

Älskade dotter! Klart jag alltid finns till för dej. det är ju det en familj är till för, att umgås och stötta och hjälpa varandra!

Jag tycker det var en riktigt mysig dag på sta´n idag. Mor och dotter - time! Det behöver vi allt unna oss ibland!Kram!!

Linda said...

Ja!, absolut...det är kul att skojja också =)...hihi

Sofia said...

Det låter inte kul att veckan varit jobbig för dig! Hoppas allt blir bättre snarast!! Tur att mamma finns där då :) Kramar om.

VBF said...

Här kommer en liten Happy Mothers Day hälsning från England. Kram

Linda said...

Sofia: Ja, efter regn kommer solsken som man säger ;-)...tack för omtanken =).

Jannika; Tack, just det ja, det är ju mars nu. Happy mothers day to you too!